LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONÓW SŁUPSKIEGO I LĘBORSKIEGO

Niebezpieczne skrzyżowanie

0

Do groźnie wyglądającej kolizji trzech samochodów doszło w środowe przedpołudnie na skrzyżowaniu ulic Szczecińskiej i Małcużyńskiego w Słupsku. Nikomu nic się nie stało, ale przez kilkadziesiąt minut w tym miejscu ruch był mocno utrudniony.

Sprawcą zdarzenia był 23-letni mieszkaniec powiatu słupskiego, który – jadąc samochodem fiat brava od strony Szczecina – usiłował skręcić w lewo w ulicę Małcużyńskiego. Nie ustąpił przy tym pierwszeństwa dwóm pojazdom, które prawidłowo jechały prosto ulicą Szczecińską z kierunku śródmieścia. Nikt nie odniósł obrażeń, karetka okazała się niepotrzebna, ale pojazdy zostały poważnie uszkodzone. Wszyscy uczestnicy zdarzenia byli trzeźwi. Sprawca ukarany został na miejscu 500-złotowym mandatem i sześcioma punktami karnymi. Policjanci zatrzymali również dowód rejestracyjny jego pojazdu. Strażacy sprawnie zutylizowali cieknące z samochodów płyny techniczne.

Na marginesie tego zdarzenia proponujemy miejskiej inżynier ruchu i jej zwierzchnikowi przyjrzenie się funkcjonowaniu świateł na skrzyżowaniu ulic Małcużyńskiego, Szczecińskiej i Juliusza Kossaka (często nazywaną przez słupszczan ulicą Braci Gierymskich, która de facto zaczyna się nieco dalej od tego skrzyżowania). Światła zmieniają się tam jednocześnie, tymczasem wielu kierowców w godzinach szczytu uczyniło sobie ulicę Braci Gierymskich skrótem od ringu w stronę ulicy Piłsudskiego. Korzystając z niego, przecinają Szczecińską i wjeżdżają w ulicę Małcużyńskiego. Kierowcy, którzy oczekują na zielone światło od strony Małcużyńskiego i chcą skręcić w lewo, zobowiązani są do ich przepuszczenia. Problem w tym, że tych jadących od strony ringu przeważnie bywa dużo i często nawet jedno auto z ulicy Małcużyńskiego nie zdąży skręcić w lewo. A światło szybko się zmienia i sytuacja zaczyna się powtarzać. Należałoby pomyśleć o rozdzieleniu zielonego światła na ulicach Małcużyńskiego i Kossaka, dając tym samym szansę kierującym, którzy teraz muszą odczekać nawet kilka zmian świateł, aby bezpiecznie skręcić w lewo lub ryzykują szybki wjazd tuż przed maskę pojazdu prawidłowo jadącego prosto z ulicy Kossaka. Bez wątpienia chwilowe przytrzymanie pojazdów na Kossaka zwiększy bezpieczeństwo w ruchu na tym skrzyżowaniu.

Skomentuj