LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONÓW SŁUPSKIEGO I LĘBORSKIEGO

112 kilometrów nowych torów z Gdyni do Słupska!

0

Zwiększenie komfortu obsługi na stacjach i skrócenie czasu podróżowania na terenie Pomorskiego – taki efekt przynieść mają planowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A inwestycje. Chodzi o odcinki Gdynia Chylonia – Lębork oraz Lębork – Słupsk” – czytamy na stronie internetowej Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Dziś, 19 stycznia, podpisano umowy na opracowanie dokumentacji rozbudowy i modernizacji linii kolejowej 202 pomiędzy Gdynią Chylonia a Słupskiem. Projekty mają być gotowe w ciągu 26 miesięcy.

Dziesiątki lat czekaliśmy, by połączenie ze Słupskiem stało się drożne. Inwestycja jest zatem niezwykle ważna zarówno dla mieszkańców regionu, jak i turystów – mówi Dariusz Drelich, wojewoda pomorski. – Zdecydowanie poprawi konkurencyjność transportu kolejowego oraz system komunikacji.

Dziś już mogę powiedzieć, że pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 200 km/h – podkreślił Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Podróż na trasie z Gdyni do Słupska skróci się o kwadrans, z 1 godziny 8 minut do około 53 minut.

Projekt przewiduje dobudowę 112 kilometrów nowych torów z Gdyni do Słupska oraz modernizację 16 stacji i 6 przystanków. Nowe perony powstaną m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Gościcinie Wejherowskim, Luzinie, Strzebielinie Morskim, Bożympolu Wielkim, Godętowie, Lęborku, Pogorzelicach, Głuszynie Pomorskim, Strzyżnie Słupskim, Jerzycach Słupskich, Leśnicach i Słupsku. Nowa infrastruktura przystosowana zostanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych oraz rodziców z małymi dziećmi. Zgodnie z planami na peronach pojawią się także nowe wiaty, oświetlenie, ławki i czytelna informacja pasażerska. Modernizacja dotyczyć będzie 23 mostów, 24 wiaduktów i 96 przepustów. Powstanie 17 nowych przejść pod torami dla pieszych.

Z informacji zawartych na stronie PUW wynika, że prace projektowe dotyczące linii 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk zakończą się w IV kwartale 2019 roku, natomiast roboty budowlane przewidziano na lata 2020-2023. Wartość przygotowania projektów wynosi 29,9 milionów złotych netto, a cała inwestycja w Krajowym Programie Kolejowym oszacowana została na poziomie 2 miliardów złotych. Pieniądze na realizację modernizacji sieci kolejowej pochodzić będą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(opr. jwb)

Skomentuj