LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONÓW SŁUPSKIEGO I LĘBORSKIEGO

Okrojona 21

3

Niepokojące informacje płyną ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Planowana przebudowa trasy 21 ze Słupska do Ustki realizowana będzie jedynie do granic obu miast.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zmienia plany budowy drogi 21, która łączy Słupsk z Ustką. GDDKiA odchodzi od koncepcji wypracowanej wspólnie z lokalnymi samorządami i uszczupla projekt trasy. Przebudowa szosy dotyczyć będzie jedynie odcinka od granicy Ustki do granic Słupska, co oznacza, że nie obejmie dróg biegnących przez obszary miejskie.

Opracowując koncepcję, założyliśmy z gminami, że musi ona być spójna, realizująca interesy wszystkich mieszkańców samorządów w ramach miejskiego obszaru funkcjonalnego. Dotyczyło to również rozwiązań na południu, w kierunku Kobylnicy. GDDKiA pozostaje głucha na pytania, dlaczego projekt nie został opracowany dla całości – mówi Marek Biernacki, wiceprezydent Słupska.

Dużo większym problemem jest to, że według projektu ścieżka rowerowa poprowadzona zostanie naprzemiennie po obu stronach drogi. W efekcie rowerzyści będą zmuszeni do wielokrotnego przecinania trasy 21, przez co – podkreśla Marek Biernacki – ich bezpieczeństwo zostanie zagrożone. Samorząd Słupska nie uzyskał odpowiedzi, dlaczego takie decyzje zostały podjęte, choć pojawił się argument o ograniczonych środkach na realizację inwestycji.

Jeszcze dzisiaj wystosujemy pismo do GDDKiA z pytaniem co dalej, bo chcielibyśmy jednak wrócić do rozwiązań, aby chociaż ścieżka rowerowa była po jednej stronie trasy – podkreśla Marek Biernacki.

Trudności mogą odczuć też mieszkańcy miejscowości leżących wzdłuż drogi. Od bezpośredniego wjazdu na nią zostanie odciętych wiele osiedli. Wszystkie wymienione problemy mają być omówione jutro we Włynkówku na spotkaniu informacyjnym dla mieszkańców.

(opr. jwb)

Dyskusja3 komentarze

  1. zainteresowany inwestycja

    Niestety, Pan Wice-prezydent mija się z rzeczywistością.. – wg zaprezentowanych rozwiązań, ścieżka przecina tylko raz drogę krajową. Wstyd panie Wice!

    „…rowerzyści będą zmuszeni do wielokrotnego przecinania trasy 21, przez co – podkreśla Marek Biernacki..”

  2. Największym problemem w realizacji projektów drogowych w Słupskim regionie jest to, że tutaj jest homoniepewny Prezio, duże poparcie dla PO i Lewicy i że generalnie nie lubi się obłudnych pisiorków!

Skomentuj