LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONÓW SŁUPSKIEGO I LĘBORSKIEGO

Zmiany na trasie Szczecinek – Ustka

0

Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przesłał informację dotyczącą rewitalizacji linii kolejowej nr 405. Będą nowe przystanki w Ustce i Słupsku oraz komfortowe perony dla mieszkańców 20 miejscowości na trasie ze Szczecinka do Ustki. Skróci się też czas podróży i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Poniżej zamieszczamy skrót komunikatu.

Zarządca infrastruktury podpisał dzisiaj (26 maja) umowę na jedną z największych inwestycji finansowanych z RPO. To projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 405 na odcinku od granicy województwa (między stacjami Biały Bór a Słosinko) przez Słupsk do Ustki. Projekt współfinansowany jest z Regionalnego programu operacyjnego województwa pomorskiego.

Inwestycja lepiej połączy regiony. Zintegruje transport kolejowy między województwem pomorskim i zachodniopomorskim. Dla pasażerów efektem prac będą też krótsze podróże i łatwiejszy dostęp do kolei na trasie Szczecinek – Słupsk. Dziś wartość podpisanych przez PLK umów przekroczyła już 7 mld zł – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PLK ds. inwestycji.

W ramach inwestycji powstaną nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle. Mieszkańcy i turyści otrzymają dzięki temu lepszy dostęp do kolei. W 20 miejscowościach – m.in. na stacjach Miastko i Ustka oraz na przystankach Słosinko, Biesowice, Gałęzinowo czy Mokrzyca – komfortową obsługę zapewnią przebudowane perony. Będą podwyższone i wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty i ławki. Montaż pochylni ułatwi dostęp do pociągów osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Osobom niewidomym i niedowidzącym orientację ułatwią ścieżki dotykowe. Pasażerowie zyskają wygodne przejście pod torami w Kępicach i wyremontowane przejście w Miastku.

Dzięki inwestycji czas przejazdu na trasie Szczecinek – Słupsk skróci się o ok. 12 minut. Rewitalizacja 90 km linii obejmie wymianę wyeksploatowanych torów. Sprawne podróże zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 100 km/h, m.in. dzięki przebudowie 4 mostów i 8 wiaduktów – łącznie 47 obiektów inżynieryjnych.

Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na linii Szczecinek – Ustka przebudowane zostaną 53 przejazdy kolejowo-drogowe. Na skrzyżowaniu drogi i torów będą nowe urządzenia sygnalizacji. Prace zaplanowano w latach 2017 – 2020. Podpisaną dziś umowę, wartą ponad 200 mln zł, realizować będzie Trakcja PRKiI. (opr. rkh)

Skomentuj