K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Innowacyjna przychodnia

0

Przychodnia miejska przy ulicy Westerplatte w Słupsku może pochwalić się wieloma innowacjami, które ułatwiają życie pacjentom. Za wdrożenie nowoczesnych metod placówka otrzymała dyplom jakości.

Od niedawna Rejonowa Przychodnia przy ul. Bohaterów Westerplatte w Słupsku może powalić się dwoma certyfikatami potwierdzającymi świadczenie usług na najwyższym poziomie. Słupski ZOZ w Ogólnopolskim Konkursie i Programie Certyfikacji Podmiotów Branży Medycznej otrzymał najwięcej punktów w kategorii „przychodnia”, za co przyznano mu wyróżnienie „Grand Quality” i dyplom „Wysokiej Jakości”.

Maria Mazur, dyrektor przychodni, przyznaje, że słupska placówka przystąpiła do konkursu, będąc w pełni przekonana, że wciąż rozwija się i standaryzuje – wzorując się na dobrych przykładach – działania związane z opieką nad pacjentem. Startowała więc ze sporymi szansami na sukces. Organizatorzy przedsięwzięcia, eksperci z Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości w Katowicach, weryfikowali w trybie konkursowym przedstawione przez przychodnię dane, konsultując się z urzędem marszałkowskim i Narodowym Funduszem Zdrowia, a także poprzez bezpośredni kontakt z wysłanym specjalnie „pacjentem”, który na sobie testował działania słupskiej służby medycznej.

Pomimo pochwał placówka nie zaprzestaje zmian i już niedługo wprowadzi innowacyjne rozwiązania w dziedzinie obsługi pacjenta. Realizacja tego projektu zakończy się we wrześniu przyszłego roku.

Chodzi głównie o elektroniczną dokumentację medyczną – wyjaśnia dyrektor Marzena Mazur. – Projekt będzie obejmował m.in. takie działania, jak: wymiana aparatury komputerowej w miejskim ZOZ-ie na supernowoczesną, modernizacja serwerowni i budowa drugiej  – zapasowej, instalacja infokiosków, rejestracja online czy powiadamianie SMS-ami o wizytach. Oprócz tego pacjenci będą mogli online odczytywać także zdjęcia radiologiczne.

Na terenie Słupska działa sześć zakładów opieki zdrowotnej, więc konkurencja o klienta jest duża, co automatycznie przekłada się na podnoszenie jakości usług. W zeszłym roku miejskie przychodnie przyjęły aż 280 tysięcy osób.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.