K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Kwietniowe zmiany w ZUS

0

Kwiecień w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych jest czasem zmian. Poza wprowadzaniem do wszystkich placówek uproszczonych dokumentów uruchomiona została także nowa strona internetowa ułatwiająca dostęp do informacji.

Z początkiem kwietnia Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaplanował dalsze zmiany w funkcjonowaniu swoich placówek. Jedną z nich było zapoczątkowane już w marcu wprowadzenie uproszczonych form dokumentów w wybranych przedstawicielstwach. Teraz stanie się to praktyką w całym kraju. Już 18 kwietnia nowe formularze trafią do wszystkich jednostek ubezpieczyciela. Będą dużo krótsze od wcześniej stosowanych i prostsze w doborze używanego słownictwa. Ich pula zmniejszy się do 40 wobec 60 stosowanych dotąd. Grafika także ulegnie modyfikacjom, pojawi się w minimalistycznej, skrótowej formie. Wymagana będzie również mniejsza ilość danych do wypełnienia, a same polecenia i podpowiedzi zredagowane zostaną językiem dużo bardziej przystępnym dla odbiorcy.

Nie jest to jedyna zmiana wprowadzana przez ZUS w tym miesiącu. W internecie została uruchomiona nowa odsłona strony internetowej ubezpieczyciela, której rozplanowanie ma być bardziej czytelne i łatwiejsze dla odwiedzających.

Nowa strona jest bardziej intuicyjna, łatwiejsza w obsłudze. Uproszczono przede wszystkim nazewnictwo kategorii klientów. Teraz podzieleni są oni na konkretne grupy – tych, którzy pobierają świadczenia, którzy prowadzą firmę, którzy pracują, czyli ubezpieczonych, oraz lekarzy – wyjaśnia Krzysztof Cieszyński, rzecznik prasowy ZUS w Gdańsku. – Dodatkowo wszystkie formularze zgromadzone są w jednym miejscu, pogrupowane według kategorii: emerytury, renty, zasiłki, a także formularze dla przedsiębiorców i pracujących. Bogatsza jest także infografika. Strona łączy przy tym wszystkie witryny, które dotychczas miały odrębne adresy. Co ważne, cały portal dostosowany jest też do potrzeb użytkowników niedowidzących i niesłyszących.

To kolejne zmiany realizowane w ZUS w tym roku. Wcześniej uproszczono procedurę dostępu do informacji i uzyskiwania zaświadczeń. Zakład zapowiada, że pracuje nad kolejnymi usprawnieniami obsługi swoich klientów.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.